با این حال، طبق کتابخانه تبلیغات متا، 3000 آگهی برای «دوست دختران هوش مصنوعی» و 1100 آگهی حاوی «NSFW» در 23 آوریل فعال بودند.

بررسی اولیه WIRED نشان داد که Hush، یک برنامه دوست دختر هوش مصنوعی که بیش از 100000 بار از فروشگاه Play گوگل دانلود شده است، 1700 تبلیغ را در پلتفرم‌های متا ارسال کرده است که چندین مورد از آنها وعده چت “NSFW” و “عکس‌های مخفی” طیفی از شخصیت‌های واقعی زن، انیمیشن‌ها را می‌دهند. زنان و حیوانات کارتونی

یکی زن هوش مصنوعی را نشان می دهد که در یک زندان قرون وسطایی از ناحیه گردن و مچ قفل شده است و قول می دهد: “به من کمک کن، من برای تو هر کاری انجام می دهم.” تبلیغ دیگری که از فناوری متا برای هدف قرار دادن مردان بین 18 تا 65 سال استفاده می کند، یک شخصیت انیمه و متن “می خواهید عکس های NSFW بیشتری ببینید؟”

چندین مورد از 980 متا تبلیغاتی که توسط WIRED برای برنامه Rosytalk “همراه هوش مصنوعی شخصی” یافت شده است، نوید گفتگوی شبانه روزی با زنان بسیار جوان تولید شده توسط هوش مصنوعی را می دهد. آن‌ها از هشتگ‌هایی مانند «#barelylegal»، «#goodgirls» و «teens» استفاده کردند. Rosytalk همچنین 990 آگهی را با حداقل 9 مارک در پلتفرم‌های متا اجرا کرد، از جمله Rosygirl، Rosy Role Play Chat و AI Chat GPT.

حداقل 13 برنامه «دوست دختر» هوش مصنوعی دیگر خدمات مشابهی را در تبلیغات متا، از جمله ویژگی‌های «صدا» که به کاربر اجازه می‌دهد دوست دختر هوش مصنوعی خود را «لخت» کند و تصاویر را دانلود کند، تبلیغ کرده‌اند. قبلاً چندین تبلیغ دوست دختر به دلیل نقض استانداردهای تبلیغات متا حذف شده است. طبق گفته شرکت تحقیقاتی رسانه‌های اجتماعی Graphika، اپلیکیشن‌های استریپینگ نیز در پلت‌فرم‌های اجتماعی بزرگ و در لینکدین عرضه می‌شوند. ایمیل روزانه اخیرا گزارش شده است.

برخی از کاربران به اصطلاح همراهان هوش مصنوعی می گویند که می توانند به مبارزه با تنهایی کمک کنند، در حالی که برخی دیگر احساس می کنند که یک شریک واقعی هستند. همه تبلیغاتی که توسط WIRED یافت می‌شوند به تنهایی باعث ایجاد مزاحمت نمی‌شوند، برخی نیز نشان می‌دهند که یک چت ربات هوش مصنوعی صریح می‌تواند حمایت عاطفی را فراهم کند. “با هر کسی صحبت کن! شما تنها نیستید!» یکی از تبلیغات Hush در پلتفرم های متا می گوید.

کارولینا آر، یکی از همکاران نوآوری که در مورد سانسور رسانه‌های اجتماعی در مرکز شهروندان دیجیتال در دانشگاه نورثامبریا در بریتانیا تحقیق می‌کند، می‌گوید که کارگران جنسی از همان نیازها و خواسته‌هایی تغذیه می‌کنند که برنامه‌های دوستیابی نژادپرستانه با هوش مصنوعی و همچنین به افراد مجرد و افراد دارای معلولیت پاسخ می‌دهند. او می‌گوید، اما متا تبلیغات در پلتفرم‌های خود را برای آنها بسیار دشوار می‌کند.

آری که به کارگران جنسی کمک کرده است تا حساب‌های گمشده و غیرعادلانه تعلیق شده را در پلتفرم‌های متا دوباره فعال کنند، می‌گوید: «وقتی مردم سعی می‌کنند کار کنند و از بدن خود پول در بیاورند، ممنوع می‌شوند. در حالی که شرکت‌های هوش مصنوعی، عمدتاً توسط برادرانی که از تصاویر موجود استفاده می‌کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند.»

آری می‌گوید که دوست پسرهای هوش مصنوعی وسوسه‌انگیز جنسی او را به یاد روزهای اولیه ساده و عمومی پورن اینترنتی می‌اندازند. او می‌گوید: «کارگران جنسی با مشتریان، مشترکین و پیروان خود به شیوه‌ای شخصی‌تر ارتباط برقرار می‌کنند. “این کار بسیار زیاد و کار احساسی فراتر از اشتراک گذاری تصاویر برهنه است.”

اطلاعات محدودی در مورد نحوه ساخت اپلیکیشن های هوش مصنوعی یا آموزش الگوریتم های زیربنایی برای تولید متن یا تصاویر در دسترس است. یکی از نام Sora ظاهراً برای پیشنهاد پیوندی به تولیدکننده ویدیوی OpenAI با این نام استفاده می‌کند که عمومی نشده است.