اپل یکی دیگر از مدیران کلیدی خود را از دست داد. به گزارش بلومبرگ، فرانک کازانووامدیر ارشد و رئیس بازاریابی ویژن پرو، پس از 36 سال در آن شرکت بازنشسته شد.

کازانووا با تایید بازنشستگی خود در پروفایل لینکدین خود خبر جدایی خود از اپل را رسمی کرد. او سابقه طولانی در اپل دارد و مسئولیت های مختلفی را در طول دوران حرفه ای خود بر عهده داشته است.

لینکدین

در سال 1997، کازانووا مدیر ارشد گرافیک OS X شد و یک دهه بعد به تیم بازاریابی پیوست تا به اپل در گسترش بازار آیفون کمک کند.

در سال 2019، اپل کازانووا را به عنوان رهبری بخش بازاریابی ابزارهای واقعیت افزوده خود انتخاب کرد و در نهایت به او نقشی کلیدی در توسعه و راه اندازی Vision Pro داد.

Vision Pro در ژوئن 2023 معرفی شد و در فوریه 2024 در ایالات متحده راه اندازی شد. Casanova در روز عرضه هدست واقعیت مجازی اپل از جانبی آدی کیمعاون بخش خدمات این شرکت و محدوده روزانه، مسئول نظارت بر توسعه هدست در فروشگاه اپل در لس آنجلس حضور داشت.

قیمت هدست پیشرفته Vision Pro VR از 3500 دلار شروع می شود که بسیار بالاتر از محصولات رقیب است. یک تحلیلگر تخمین می زند که اپل تا پایان سال جاری حدود 400000 دستگاه از این هدفون به فروش خواهد رساند، در حالی که پیش بینی اولیه حاکی از فروش 800000 دستگاه بود.